30 Ekim 2014 Perşembe

Paten Parçaları Ve Teknik Özellikleri

Paten Bot

Paten ’in ayağımıza giydiğimiz iç kısmıdır. Botun hareket eden bilek kısmına Cuff adı verilir. Botun sert plastik gövdesine de Shell denir. Botun içinde Liner denilen ayağımıza daha dik rahat bir duruş sağlayan bir iç bot daha vardır. Liner’in içinde de darbeleri dayanması için bir alt taban bulunur. Ekstra olarak ta buraya silikon tabanlar konulabilir. Bunların adı da Shock Absorber dır.
 

Paten Frame

Tekerlerin takıldığı kısma verilen isimdir. Tekerler Frame’e millerle tutturulmuştur. Bunlara Axle denir. Frame de bota önden ve arkadan olmak üzere iki vida ile tutturulur. Buna da Frame Bolt denir. Özellikle Agresif patenlerin Frame’lerinde UFS denen bir sistem kullanılır.
 

Paten Rulman

Paten Tekerlerinin içlerinde rulmanlar vardır. Bu makine parçalarının amacı mil ile teker arasındaki sürtünmeyi en aza indirmektir. Rulmanlar sahip oldukları özelliklere göre Agresif patende farklı olarak Grindplate'ler ve Royalplate'ler bulunur. Bunlar Agresif patenin ana amacı olan Grind için gerekli parçalardır. Yine kimi agresif patenlerde Skin denilen, patenin dış sert gövdesini kaplayan bir kısım vardır. Skin değiştirilerek patenin görüntüsü de değiştirilebilir. 

Paten Tekerlekleri

Genel olarak paten tekerleklerinin boyutları büyüdükçe süratleri artar ve hızlanırlar. Bununla birlikte büyük tekerleklerin dönmeye başlaması daha fazla enerji gerektirir. Küçük tekerler kolay hızlanmaya, daha fazla manevra kabiliyetine ve ağırlık merkezlerinin yere yakın olmasına olanak sağlar. Paten Tekerlerinin sertliği A ile gösterilir. Genellikle 78A - 93A arasında değişiklik göstermektedir ve rakam yükseldikçe sertlik artmaktadır. Sert tekerlekler daha hızlı ve daha dayanıklıdır, yumuşak tekerlekler ise daha iyi bir yol tutuşu sağlar ve yolda ki bozulmalardan daha az etkilenirler ancak sert tekerlere oranla daha yavaşlardır.

Patende Fren


Fren patencinin ayağını hareket ettirerek durmasını ve yavaşlamasını sağlar. Yeni başlayanlar için topuk freni yapmayı öğrenmek hayati önem taşımaktadır. Genellikle sağ patenin topuk kısmına monte edilir. Slalomcular ve yırtıcı patenciler genellikle topuk freni kullanmazlar, çünkü topuk freni sistemi hareket kabiliyetlerini engeller.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder