Paten
Bot
Paten ’in ayağımıza giydiğimiz iç kısmıdır. Botun
hareket eden bilek kısmına Cuff adı verilir. Botun sert plastik gövdesine de
Shell denir. Botun içinde Liner denilen ayağımıza daha dik rahat bir duruş
sağlayan bir iç bot daha vardır. Liner’in içinde de darbeleri dayanması için bir
alt taban bulunur. Ekstra olarak ta buraya silikon tabanlar konulabilir.
Bunların adı da Shock Absorber dır.
Paten
Frame
Tekerlerin takıldığı kısma verilen
isimdir. Tekerler Frame’e millerle tutturulmuştur. Bunlara Axle denir. Frame de
bota önden ve arkadan olmak üzere iki vida ile tutturulur. Buna da Frame Bolt
denir. Özellikle Agresif patenlerin Frame’lerinde UFS denen bir sistem
kullanılır.
Paten
Rulman
Paten
Tekerlerinin içlerinde rulmanlar vardır. Bu makine parçalarının amacı mil ile
teker arasındaki sürtünmeyi en aza indirmektir. Rulmanlar sahip oldukları
özelliklere göre Agresif patende farklı olarak Grindplate'ler ve Royalplate'ler
bulunur. Bunlar Agresif patenin ana amacı olan Grind için gerekli parçalardır.
Yine kimi agresif patenlerde Skin denilen, patenin dış sert gövdesini kaplayan
bir kısım vardır. Skin değiştirilerek patenin görüntüsü de
değiştirilebilir.
Paten
Tekerlekleri
Genel
olarak paten tekerleklerinin boyutları büyüdükçe süratleri artar ve
hızlanırlar. Bununla birlikte büyük tekerleklerin dönmeye başlaması daha fazla
enerji gerektirir. Küçük tekerler kolay hızlanmaya, daha fazla manevra
kabiliyetine ve ağırlık merkezlerinin yere yakın olmasına olanak sağlar. Paten
Tekerlerinin sertliği A ile gösterilir. Genellikle 78A - 93A arasında
değişiklik göstermektedir ve rakam yükseldikçe sertlik artmaktadır. Sert
tekerlekler daha hızlı ve daha dayanıklıdır, yumuşak tekerlekler ise daha iyi
bir yol tutuşu sağlar ve yolda ki bozulmalardan daha az etkilenirler ancak sert
tekerlere oranla daha yavaşlardır.
Patende Fren
Fren patencinin ayağını hareket ettirerek
durmasını ve yavaşlamasını sağlar. Yeni başlayanlar için topuk freni yapmayı
öğrenmek hayati önem taşımaktadır. Genellikle sağ patenin topuk kısmına monte
edilir. Slalomcular ve yırtıcı patenciler genellikle topuk freni kullanmazlar,
çünkü topuk freni sistemi hareket kabiliyetlerini engeller.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder